fredag 10 oktober 2008

Tillbaka på förskolan

Idag gick jag till förskolan igen och det var kul att komma dit. Vi är på öppna förskolan nu eftersom de ljudisolerar vår avdelning, så det fanns massor med nya leksaker att leka med. Men jag var rätt täppt i näsan och hade svårt att äta. Allmänt så äter jag inte mycket alls nu. Det är främst vällingen som är god. Jag håller på att få en ny tand och mamma och pappa tror att det gör ont i min mun. Sen är ju förkylningen och hostan kvar också. Men febern är borta.

Jag ville inte gå hem när mamma hämtade mig och blev arg och grät för första gången vid en hämtning. Sen gnällde jag i vagnen till affären, och även i affären så blev något fel och jag gnällde så att mamma fick stressa mellan varorna. Lite senare på eftermiddagen blev det bättre ett tag, men när vi kom till kvällsmat ville jag inte äta och blev arg då mamma ändå skulle äta och inte ville titta på tv med mig. Sen var allt fel och inget kul.

Jag somnade snabbt, men vaknade dryga timmen senare och var så orolig. I över en halvtimme grät jag och ville inte vara stilla. Mamma och pappa oroar sig för att jag har ont i magen och om jag har fått i mig något jag inte tål. Eller om det är kopplat till den förskylning och feber jag haft. Jag somnade så småningom om, men vaknade efter ett tag igen. Men denna gången somnade jag snabbt igen. Vi får se hur natten blir.

Inga kommentarer: