fredag 3 oktober 2008

Gladare, modigare, pratigare

För några veckor sen fick mamma höra av förskolefröken att jag inte sa så mycket, att jag mest var allvarlig och var nöjd med att sitta och leka för mig själv. Men detta har ändrats ordentligt. Numera pratar jag en hel del, jag leker en hel del med de andra barnen och jag skrattar glatt. När vi sjunger så sjunger jag med och gör rörelser, och efteråt klappar jag åt mig själv och alla de andra för vi har ju varit så duktiga.

I början när jag skulle sova på förskolan så ställde jag mig bredvid madrassen och ville att någon fröken skulle lägga mig ner och sitta hos mig. Nu lägger jag mig självmant ner, gärna med rumpan i luften. Även hemma om kvällarna är jag duktig att lägga mig. Om jag orkar läser mamma en saga, men sen säger vi godnatt till bilarna och jag gosar ner mig i sängen. Mamma säger godnatt och går ner. Sen somnar jag själv. Detta sker redan vid 19-tiden så mamma och pappa får äntligen lite egen tid om kvällarna.

Inga kommentarer: