fredag 24 oktober 2008

Skrämmande höstfest

Igår hade vi höstfest på förskolan. De större barnen hade klätt ut sig till spöken, häxor, skelett mm och vi andra tittade storögt på dem. Men de fick inte ha masker så vi blev inte rädda. Under dagen hade vi sångstund med hela skolan. Sen fick vi småttingar mysa med fröknarna medan de lite större barnen gick runt till olika stationer. Till lunchen hade fröknarna dukat fint med bl a placeringskort. Jag fick ett med en pumpa på. Vi drack spökdricka till maten, vilket visst var grönfärgad mjölk. Vi små hade tittat undrande på detta men sen druckit det. Det smakade ju som vår vanliga mjölk.

När mamma kom och hämtade mig hängde det fortfarande spindelnät i dörröppningen. Vi var ute och lekte. Mamma hittade inte mig först för jag, Vera och Astrid satt i kojan under rutschkanan. Men Vera och Astrid berättade för mig att min mamma hade kommit och efter ca 6 gånger så fattade jag och kom fram. Fröknarna berättade för mamma att jag verkligen har börjat snacka på nu, och att de nästan märker skillnad för varje dag som går. Snart får de kanske inte tyst på mig alls.

På kvällen var mamma ute och åt med de andra mammorna från föräldragruppen. Hon verkar haft det trevligt och har fått veta mycket om hur det är med de andra barnen som vi inte träffar så ofta längre. Men de bestämde att vi ska träffas på en lekplats om en månad. Det ska bli kul.

Inga kommentarer: