tisdag 7 oktober 2008

Hemma i min säng

Nu ligger jag och sussar i min säng. När inget hade hänt på en lång stund på sjukhuset så tryckte mamma på röda knappen och undrade vad som hände. Hon tyckte att jag mådde bättre av att åka hem och sova än att sitta där och vänta. De sa att de hade fått in många akuta fall via ambulanser idag så det var därför vi hade fått vänta. Jag var gnällig och trött och ville bara till min säng där oppe (andra våningen hemma).

Läkaren hade egentligen inte haft något emot att lägga in mig med dropp, men det var mest för säkerhets skull. De hittade inga bakterier i urinen och mina värden var bra. Så han gick med på att släppa hem mig, men bara om mamma lovade att komma tillbaka imorgon om jag blev sämre. Jag blev så glad och vinkade glatt till både läkarna och rummet. Sen somnade jag gott i bilen och efter byte till pyjamas och välling så somnade om gott i min säng, där oppe.

2 kommentarer:

Janeth och Thyra sa...

Inte kul att läsa detta att ni varit på sjukhuset.Hoppas en god natt sömn bättrar på dig Emilia. STOR KRYA PÅ DIG KRAM FRÅN OSS LILLA GUMMAN

Anette sa...

Hoppas du mår bättre imorgon. Inte bra med så hög feber.