lördag 18 oktober 2008

Kalas i Kågeröd

Idag har vi varit på kalas i Kågeröd. Alice fyllde ett åt i september och idag var det dags att fira henne.


Mamma och pappa glömde min matstol hemma så jag fick sitta på en riktig stol. Jag fick bulle, yoghurt, kex och mjölk till fikat.


De andra njöt av tårtan när Alice hade blåst ut ljuset.




Sen fick Alice sina presenter. Hon fick såklart en av mig också. Den innehöll bläckfiskar som man kan leka med i badkaret. Jag har likadana själv och de är jätteroliga. Hoppas Alice tycker det också.


När vi nu äntligen var samlade alla fyra så skulle vi ta gruppfoto. För första gången satt vi kvar i soffan länge och såg glada ut. Mamma tramsade i bakgrunden och då kunde jag ju inte låta bli att skratta.


Jag och Thyra fick sitta uppe på armstöden på Janeths fåtölj. Skönt att vila lite från leken.


Men plötsligt blev det väldigt trångt. Man ser nästan inte Janeth längre.


Här leker Felicia, Thyra och Anette med Alice nya bläckfiskar.


Efter god middag med fruktsallad till efterrätt och ännu mera lek blev vi trötta allihopa. De andra gick och lade sig i Kågeröd men vi åkte hem. Jag somnade nästan direkt i bilen och även om jag vaknade till när mamma bar in mig i huset så somnade jag snabbt om i min säng igen. Natti natti och tack familjen Ekström för en jättekul dag.

1 kommentar:

Anette sa...

Många fina bilder.