måndag 13 oktober 2008

Pigg och glad

Idag har jag varit mig själv igen. Jag har inte haft feber och jag har varit på gott humör och lekt mycket. Klockan 11 var jag och mamma i Lund för läkarbesök. Det är ju inte det roligaste som finns, men när mamma pratade lugnande med mig så gick det bra. De sa att jag var jätteduktig.

Efteråt, när vi först hade tittat på fiskarna och den jättestora nallen, så gick jag och mamma och åt på en av sjukhusets restauranger. Jag var på strålande humör, åt mycket mat och satt och smilade in mig hos några tanter. Sen åkte vi till affären och jag körde rally med en liten kundvagn. Jag har blivit riktigt duktig på att snabbt bromsa för att svänga eller undvika hinder för att sen köra vidare. I kassan ger jag varorna till mamma så att hon kan sätta dem på bandet. Sen kör jag och sätter tillbaka vagnen där den ska vara.

Jag har börjat få lite raseriutbrott ibland när det inte blir som jag vill. Oftast är det mamma eller pappa som inte förstår vad jag menar och då rasar världen. Om de ger mig nappen så kastar jag den all världens väg. Mamma och pappa får inte heller röra mig när jag är arg, så de börjar vänja sig vid att det är bäst att låta mig rasa färdigt. Efteråt vill jag gärna ha både napp och kram.

Mamma har varit på sitt första möte med förskolerådet ikväll. Hon tyckte det var intressant att få lite mer info om hur saker och ting fungerar och vad som diskuteras på de olika avdelningarna.

Imorgon ska jag till förskolan igen, men pappa hämtar mig tidigare än vanligt eftersom jag har två dagar kvar på penicillinkuren, och den medicinen vill de att föräldrarna ger hemma.

Inga kommentarer: