lördag 11 oktober 2008

Från smärta till full fart på samma dag

I morse när jag vaknade hade jag 39 graders feber igen och jag skrek panikslaget när mamma kom med vällingen. Äta ville jag inte, bara dricka lite mjölk. Så mamma och pappa tyckte att det var dags att åka in till akuten igen. Läkaren hade ju sagt i tisdags att vi skulle komma igen om jag blev sämre. Så vi packade ner mat, kläder och annat som kunde behövas för en lång dag på akuten och i värsta fall inläggning. Jag hade mina leksaker i min fina bilväska som jag fått av Felicia.

När vi kom in till akuten så var det jättelugnt och vi fick snabbt komma in och anmäla oss och sen få ett rum. När läkaren kom konstaterade hon snabbt att jag hade öroninflammation. Inte undra på att jag skrek igår och i morse. Så jag fick en första dos pencilin på sjukhuset och sen fick vi åka igen. Det kändes nästan snopet när man hade trott att det skulle ta lång tid, men det var jätteskönt.

Nu åkte vi ner till Lunds centrum och hämtade pencilin. Mamma och pappa passade också på att köpa fisk på torget och äpplemaräng på konditoriet. Jag somnade i bilen på vägen hem och det var skönt att få sova.

Jag vaknade lagom till vi var hemma och nu var det dags för lunch. Först ville jag inte ha mycket, men efter ett paus vid tv:n så gick en hel del ner. Och plötsligt så kom den vanliga Emilia tillbaka. Jag har ätit en del under dagen och lekt massor. Jag somnade dock ett tag i soffan innan kvällsmaten, så klockan hann bli nästan 21 innan jag somnade för natten. Jag var väldigt pigg ikväll och förväntade mig att mamma också var det. Jag fick henne att springa runt bordet, krypa på golvet och leka med bilarna. Men mamma är väldigt trött och ha själv ont i halsen. Så hon orkade inte lika mycket som jag.

Jag hoppas jag sover bättre i natt. Jag har fått mitt vanliga kortison i trippeldos, jag har fått alvedon för värken, hostmedicin för hostan och pencilin för infektionen så nu måste jag väl få må bättre.

1 kommentar:

Anette sa...

Vad skönt att höra du blivit bra så snabbt. Bra med medicin ibland. Nu får vi hålla så piggga till helgen så att vi kan ses då. Moster Anette har också ont i halsen och nu även ont i öronen. Hopas det är bättre imorgon.Kram