måndag 22 september 2008

På förskolan

Idag var vi inne och lekte när mamma kom och hämtade mig. Jag var så inne i leken med bilarna så det tog ett tag innan jag såg henne. Pojken jag leker med här nedan heter Oskar och jag har blivit lite förtjust i honom. Han låter mig leka med bilarna tillsammans med honom och jag härmar hur han kör med bilarna på golvet. Mamma hjälpte oss att laga parkeringsgaraget. Det var bra. Jag sprang och hämtade den vägdel som saknades och Oskar guidade henne om hur den skulle sitta.

Här har även Elva kommit fram till oss och vill vara med. Jag gnällde lite när hon tog båda de stora traktorerna, även om jag inte lekte med dem just då. Men det gick snabbt över när mamma förklarade att hon fick ha dem.

Sen visade jag mamma var min plats i cirkeln är. Det står mitt namn på halvcirkeln under mig. Oskar sitter bredvid mig. Jag har lärt mig säga hans namn. Två platser bort på andra hållet sitter Ninni, men jag kallar henne Mimmi.

Mamma har alltid fullt upp när hon kommer till förskolan, för några av de andra barnen vill alltid prata och visa henne saker. Så jag får konkurrera om hennes uppmärksamhet. Speciellt är det den andra Emilia och Wilmer som kommer fram.

1 kommentar:

Anette sa...

Roligt att få se lite bilder från din Förskola. Skojiga grejer. Kram kusinen