tisdag 2 september 2008

Frisk men på läkarbesök

Idag har jag inte haft någon feber alls vilket är jättskönt. Men eftersom man helst ska ha en feberfri dag innan man kommer tillbaka till förskolan så var jag och mamma hemma idag. På eftermiddagen åkte vi till Lund på ett sen tidigare bokat läkarbesök. De har fina leksaker i väntrummet där men numera kommer jag allt ihåg att de brukar ta blodprov på mig där. Så jag vill inte le mot dem som jobbar där. Det tycker min doktor Annelie är taskigt mot henne. Får se hur jag gör nästa gång.

Jag tycker inte om att bli mätt och vägd. Fast idag fick jag stå upp på en våg, det var lite spännande. Jag vägde 12.1 kg, fast det var med kläder på, så efter vägning av kläder och blöja hemma så avrundar mamma till 11.85 kg. Jag mättes till 86 cm, vilket innebär att jag har växt 3 cm på 1 1/2 månad. Hur kunde mamma och pappa tro att jag skulle ha storlek 86 länge!? Än så länge passar storleken i alla fall väldigt bra.

Här hemma börjar takkupor och vindskivor byta färg. Målarna Patrik och Niklas har varit här och målat hela dagen och det är spännande att titta på deras bil och stegar. Jag träffar dem imorgon igen när jag kommer hem.

1 kommentar:

Anette sa...

Så då blir det dagis för dig imorgon igen. Hoppas det blir skoj att komma tillbaka igen.