fredag 5 september 2008

Fredag på lekplatsen.

Idag hämtade mamma mig redan innan klockan två på förskolan. Vi gick till en lekplats som inte ligger långt ifrån hemma. Vi var på samma lekplats den veckan som jag började på förskolan. Då ville jag hålla i mammas hand när jag klättrade upp till rutschkanan och helst skulle mamma åka med mig ner. Idag klättrade jag upp helt själv. Tänk vad man lär sig på några veckor.

Och jag åkte ner helt själv.

Längst nere låg det lite småsten på kanan. Bäst att smaka på dem, det kanske är gott. Nej, det var det visst inte.

Desto godare var fikat som mamma hade med sig. Hon hade gjort tunnbrödsrullar med leverpastej och vi satt i den mysiga kojan under rutschkanan och åt.

Efter ett tag så kom Josefin från min förskola med sin mamma och storebror Sebastian. Det var kul att åka kana tillsammans.

Vi var på lekplatsen i två timmar i det sköna sensommarvädret. Sen gick vi hem och tittade på tv och lagade mat tills pappa kom hem.

2 kommentarer:

Janeth och Thyra sa...

Hej Emilia, vad häftiga saker ni har att leka med i Bjärred! Roligt att åka kanan själv och mysigt med fika är det ju alltid.

Skänt att du mår bra nu ! kram Thyra

Anette sa...

Låter som en riktigt rolig och skön eftermiddag. Vistt är det roligt att åka rutchikana.

Kram Felicia