måndag 15 september 2008

Atjooo

Jag började bli lite förkyld igår och redan efter en timmes sömn igår kväll vaknade jag med täppt näsa och kunde inte somna om. Mamma tog ner mig till deras säng och efter ett tag somnade jag där. Men jag vaknade många gånger och snurrade och sparkade. Varken jag, mamma eller pappa kunde somna. Vid midnatt fick jag Alvedon och nässpraj med det hjälpte inte. Så för att pappa i alla fall skulle få sova så gick mamma till slut upp med mig igen till mitt rum. Jag fick ligga i min säng och mamma bäddade till sig i en resesäng. Och då somnade jag jättesnabbt. Jag vaknade klockan sex och fick då komma över till mammas säng. Där sov jag gott till halv åtta. Så idag är jag och mamma hemma från förskola och jobb. Mamma är också lite snuvig, men jag har det värst. Jag nyser stora snorkaskader.

Så just nu så tittar jag på Byggare Bob med mina Bob och Wilma-figurer i händerna såklart.

1 kommentar:

Anette sa...

Krya på er. Hoppas ni får sova mer inatt.