lördag 25 juli 2009

Tripp till Sofiero

Efter en lugn morgon så bestämde vi oss för att packa väskorna och åka till Sofiero. Vi packade ner regnkläder och stövlar då vi inte visste om det skulle bli sol eller regn idag. Och det var tur att vi gjorde det, för nu blev det riktigt soligt och varmt trots alla moln runt omkring.

På Sofiero blommade rodrodendron och andra färggranna blommor.

Det fanns många roliga trappor att klättra i.

Nere vid havet hittade vi den här höga totempolen.

Jag försökte låsa upp grinden mot havet men det gick inte.

Så vi fick äta lunch innanför staketet, men med en underbar utsikt över havet och Danmark.

Grönska i parken.

Roliga små stigar.

Titta vilket slott av trä som vi hittade mitt i skogen.

Det fanns roliga hus som man kunde leka vid. Synd att dörrarna var låsta.

Jag och mamma sprang runt i labyrinten.

Vi hälsade på i Majas trädgård.

Här kunde man leka affär och köpa lök.


Pappa tog kort på sig själv genom en glaskula.

Jag tog en tur i ärtskidebåten.

Å hej. Den var tyvärr för tung för att ta med hem.


Jag kan gå själv på fontänkanten. Mamma var lite nervös för att jag skulle ramla i.

Till sist blev det lite fika. Mamma och pappa frossade i glass. Jag kör slanka linjen och äter banan istället.

1 kommentar:

Anette sa...

Ser ut att ha varit en riktigt härlig dag. Ja det är ju så vackert på Sofiero. Kram