fredag 31 juli 2009

Tosselilla sommarland

Idag åke jag, mamma och pappa till Tosselilla sommarland i Tommelilla. Först klättrade jag upp i en klätterställning och fick syn på tivolit. Då blev det full fart över gräsmattan medan jag skrev "karusell, karusell". Först hittade vi en karusell med bilar som åkte runt. Väldigt kul.


Sen åkte jag och mamma med det lilla tåget.

Efter det hittade jag det stora tåget som går runt hela sommarlandet, så då blev det en tur med det också.


Tillbaka till bilkarusellen. Nu körde jag en rosa/lilla bil.

Sen gick vi in i Tarzanskogen. Här fanns en hel del djur att titta på. Denna långhåriga kalv var nyfiken på oss men hans mamma ville inte att vi kom för nära.

Bredvid detta fina vattenfallet bor trollen. Här passade vi på att äta lunch.

Det var väldigt kul att hoppa studsmatta.

Mamma vågade sig också upp så vi kunde hoppa tillsammans.



Jag vågade rida på dinosaurien.

Här fanns två "banor" där man bl a kunde gå balansgång och gå på broar.


Titta så små dessa kultingar är.

Skepp ohoj. Jag och pappa siktar med vattenkanonen mot fienden...

..på detta fina sjörövarskepp.

Sjörövartjejen klättrar upp.

Trots vind och moln så ville jag bada. Plaskbassängen för oss småttingar var rolig och hade en lagom stor rutchkana. Här åker jag med en annan pojke.

Mamma och jag plaskar.




Jag somnade i bilen på hemvägen och sov en hel timme fram till halv fyra. Detta gjorde att klockan blev tio innan jag somnade ikväll. I nästa vecka, när pappa jobbar, får det nog bli andra rutiner.

Inga kommentarer: