onsdag 15 juli 2009

Mellbystrand

Efter besöket i Munka-Ljungby igår åkte vi vidare till Mellbystrand. Här grattade vi Lasse på födelsedagen. Även farfar fick presenter då vi inte firade honom i maj. Sen fick jag massor av fina presenter. Jag fick en verktygslåda och kläder av Birgitta och Lasse. Av farfar och Ingrid fick jag en plånbok med Pippi på och figurerna Kling, Klang och Prusiluskan. Ni förstår ju vad glad jag blev för alltihop.


Sen gick vi ut i trädgården. Jag passade på att kratta lite i rabatten (ville gärna gräva men mamma sa tråkigt nog nej).


Sen hittade jag en pensel och fick vatten i en hink att måla med. Sen kom bus-faster Birgitta och sprutade vatten på mig med en vattenpistol.


Gräsmattan är härligt stor och det blev mycket spring och lek. Här spelar jag och pappa fotboll.


Vi fick gott födelsedagsfika.


Mamma hade gjort sommartårtor. Mums sa de andra. Jag åt bullar och kakor och drack massor med saft.


Senare blev det mera fest. Till min glädje fick vi salta pinnar. Sen lärde de mig att sjunga "ratadatada". Jag tjöt av skratt och härmade gärna.




Kling och klang var med överallt.


Det blev mycket kramar och bus med faster.


Även Ingrid ville vara med och leka med mina figurer.


Dockan fick en promenad i vagnen tillsammans med en annan docka som bor i huset.


Det bjöds på jättegod grillad mat på kvällen och jag fick smaka potatisgratäng med grädde för första gången. Mumsigt. Jag ville inte alls gå och lägga mig så klockan blev halv tio innan Birgitta fick mig att somna in. Klockan 04.15 vaknade jag igen och ville inte sova utan försökte öppna ytterdörren och gå ut. Först efter mycket gråt men också mycket dryck somnade jag in i mammas säng och sov gott till klockan 9.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi får öva lite mer så du kan lära dina dagiskompisar att sjunga med:-)