måndag 20 juli 2009

Teater och lek i Ängelholm

Imorse ringde mamma till Janeth, och det resulterade i att vi åkte till Ängelholms hembygdspark idag för att gå på teater. Men jag, mamma och pappa kom dit ett tag innan och kunde leka lite på lekplatsen först.

En tur på motorcykeln med mamma.

Till min lycka så fanns det en karusell där. Efter att ha funderat lite så valde jag att köra häst och vagn, precis som Emils pappa. Jag trodde först att karusellen inte fungerade då den inte startade, men det var visst för att fler barn skulle med. Sen satt jag andäktigt och höll i tyglarna.




Bredvid karusellen fanns det hästar. Den ena började tugga på min vagn. Det tyckte jag inte om.

Efter första skuren kom Felicia och hennes familj. Vi två kusiner sprang iväg hand i hand.

Sen kom även Janeth och Thyra och teatern började. Det var Pettson och Findus. Mamma och pappa trodde inte jag skulle vara så intresserad men det var väldigt roligt och jag kunde nästan sitta still hela tiden.


Det hände mycket roligt på scenen och mellan bänkarna.

Evelina brydde sig inte om katter eller gubbar utan sov i Magnus famn.


Efteråt blev det gott fika.

Sen blev det mera lek.

Pappa och Magnus tog bilarna in till stan. Vi andra åkte Putte-tåget. Oj vad det hoppade och krängde. Jag fick hålla mamma i handen, men det var jättekul.




På stortorget finns en rolig fontän.

Tre glada tjejer.

Fem glada tjejer.

Kvällen avslutades med god mat.


Tack för en mysig dag tillsammans.

Inga kommentarer: