fredag 17 juli 2009

En dag i Värnamo

Idag började vi dagen med att åka till Apladalen i Värnamo. Sommaren var på gott humör och vädret var underbart.


Först tittade vi på lite djur. Det fanns hungriga getter.


Det fanns kaniner, en tupp och hönor.


Fåren var nyfikna av sig och ville gärna bli matade med gräs.


Det finns en stor lekplats i parken som vi såklart stannade vid.


En liten tur med båge nr 5. Samma nummer som Maxi.


Det fanns ett långt tåg och massa annat kul.


Här kommer jag.


Tittut.


Den här saken var annorlunda. Den kunde man sätta fart på så att den snurrade runt. Det blev som att åka karusell.


Pappa vågade sig upp i klätternätet.


Jag gick på lina som Pippi.


Apladalen är en väldigt mysig och lummig park.


Jag och mamma myser medan vi väntar på maten.


Nu har vi fått våra smörgåsar. Jag fick en med ost, tomat, gurka, sallad (som pappa fick), physalis, en vindruva, och en salt pinne! Jag åt varje sak för sig och avslutade med själva brödet.


Efter maten somnade jag i vagnen. Sen åkte vi till farfar och Ingrid. Vi fick gott fika i trädgården. Sen gick jag och mamma bort till lekplatsen nära deras hus. Jag har precis kommit på att jag klarar av att klättra på nät så det gjorde jag igen.


Skepp ohoj. Sikten är klar. Hur kommer man ner?


På kvällen gick vi till Lilla krog och åt middag. Det tog ett tag för maten att komma så jag målade lite först.




Nu har maten kommit. Det var gott.


Jag ville smaka mammas öl men fick inte. Ändå blev jag så här stollig efteråt.

Inga kommentarer: