lördag 4 juli 2009

En dag på stranden

Idag packade vi väskorna fulla med mat och leksaker och cyklade bort till stranden vid Långa bryggan. Första gången vi var i vattnet så ville jag bara gå lite och skvätta lite på mamma. Men andra gången började mamma busa med mig i vattnet, och det var så kul så snart plaskade jag och hoppade och ramlade på rumpan och hade jättekul. Mamma sa också att hon inte haft så roligt på stranden sen hon och moster Anette härjade när de var små.

Det var roligt att leka med sanden också.

Jag gjorde en tårta till mamma och sen fick hon blåsa ut ljusen. Sen fick mamma göra en till mig medan jag låtsades att jag sov. Vi gjorde en till pappa också och sjöng "Vi gratulerar".

Man blir hungrig av att vara på stranden.


2 kommentarer:

Janeth och Thyra sa...

Oh vad härligt ni har det :) Ser underbart skönt och roligt ut. Tomas ledin kunde inte sagt det bättre "Det blev en dag på stranden "

Anette sa...

Ser så mysigt och roligt ut. Kram