måndag 6 juli 2009

Kullaberg

Idag åkte vi till skogen på Kullaberg. Det var roligt att springa på de smala stigarna.

Här får jag springa ifatt pappa. "Jag först" sa jag ofta idag.


Vi fick såklart stanna och bygga lite också. Jag bankar och pappa sågar.

Det behövs borras lite i stenen.

När vi åt lunch som kom mamma anka och ville ha mat. Hon tyckte våra tunnbröd var goda.

Det tyckte jag också.

Lite trams i gräset.


Sen åkte vi vidare till mormor ooch morfar. Först gick vi in till alla roliga leksaker. Mormor hade hälsat via telefon igår att det fanns paket till mig, och det kom jag ihåg. "Mamma, var e paketet?" viskade jag efter ett tag. Då fick jag en fin pyjamas och Pippi, Tommy, Annika, Lilla Gubben och herr Nilsson som små figurer. Sen hade jag inte tid och lust att äta mycket. Men de andra njöt av goda jordgubbar till fikat och lax till middag.

Innan vi skulle åka hem hann vi busa lite till i trädgården. Morfar och Sessan leker med hennes nya ben.

Jag busar med mormor.

Dags att byta blöja innan hemfärd.


Jag somnar inte i bilen hem längre trots att jag är väldigt trött. Men väl hemma så slumrade jag snabbt i min sköna säng.

Inga kommentarer: