fredag 22 augusti 2008

Lugnare kväll

De senaste två dagarna har mamma försökt att vara så mycket med mig som möjligt när vi är hemma båda två så att jag inte ska känna mig bortlämnad och bortglömd. Så igår kväll så kände jag mig mycket tryggare. Först satt jag i mammas knä och lyssnade på saga. Vi läste "Emilias fyrverkerier" och där var många fina bilder med Emilia, mamma och pappa. De kunde man titta länge på och prata om att bok-Emilias mamma hade pyjamas men det hade inter bok-Emilias pappa. Jag hade en fin pyjamas på sig. När vi hade läst boken en gång så ville jag höra den en gång till och då tyckte mamma att jag kunde ligga i min säng och lyssna. Och det tyckte jag lät skönt. När mamma hade läst en gång till och sjungit lite så somnade jag gott.

Runt klockan 2 så vaknade jag med ett skrik. Jag måste ha drömt något hemskt. Så sen ville jag inte sova vidare i min säng. Som tur var så tog mamma ner mig till henne och pappa. Fast jag kom inte riktigt till ro och efter en timme så kom jag på att jag var hungrig. Jag åt ju inte så mycket till kvällsmat igår. Så mamma var snäll och gjorde välling till mig. Sen somnade jag gott efter en stund.

Pappa fick höra igår på förskolan att jag hade varit duktig och ätit och sovit bra. Jag sträckte nog lite på mig för det är ju roligt att få beröm. Idag är det sista inskolningsdagen. Sen börjar det riktiga schemat nästa vecka. Pga att jag är lite orolig så har mamma fått tillåtelse att jobba lite hemifrån kombinerat med att kompa/ta föräldraledighet i nästa vecka, så redan på måndag är det mamma som hämtar mig. Ska bli kul.

1 kommentar:

Anette sa...

Vad skönt att höra att det är lugnare hemma nu.