lördag 16 augusti 2008

Första lunchen

Jag trivs bra på förskolan. Jag har mest lekt med bilar och ett parkeringsgarage, men visst finns det andra roliga saker också. Det har inte varit så många barn där denna veckan så jag har kunnat kika in sakerna i lugn och ro. Vi kommer bli 15 barn och ändå lyckas vi bli två Emilia. Suck. Hur ska jag veta om de ropar på mig eller den andra tjejen?!

I torsdags åt jag lunch där första gången. Vi fick spaghetti och köttfärssås. Mums. Jag åt så klart själv med bestick. Man måste ju göra ett bra första intryck. På förmiddagen får vi frukt. Då ska vi sitta på en halv prick som tillsammans med alla de andras halva prickar bildar en cirkel. Det står visst mitt namn på den halva pricken och den är röd, och de vill att jag lär mig var min plats är. Det ska väl inte vara så svårt.

Inga kommentarer: