lördag 16 augusti 2008

Inskolning på förskolan

Måndagen den 11 augusti skulle jag börja inskolas på
förskolan. Jag var lite skeptisk när vi gick hemifrån. Det hade blivit lite stressigt då jag i sista sekunden kissade ner mina finjeans. Så jag fick byta till lekjeansen.




Det tog tid när mamma skulle packa ner allt i vagnen så jag tänkte köra lite med min bil så länge. Hur kunde jag veta att den var våt sen nattens regnande. Mamma fick snabbt springa in och hämta nya byxor som jag fick byta till när vi kom fram till förskolan.





Till slut kom vi fram till förskolan och avdelningen Nallen. Så det var bara att gå in.





Det var jättespännande att komma in och se alla leksaker. När vi träffade två av mina fröknar och en pojke som heter Arvid så blev jag lite blyg först, men det gick snabbt över. Det finns ju så mycket att leka med på förskolan. De har massor av bilar och en jättestor Byggare Bob. Vad mer kan man önska.


Inga kommentarer: