fredag 14 augusti 2009

Tirups örtagård

Idag var jag ledig från dagis då de hade planeringsdag, så jag och mamma tog med mormor och morfar till Tirups örtagård. Jag hjälpte till att köra vagnen som fick köra allt fler växter.

Sen hittade jag sandlådan som låg mysigt under trädet. Jag krattade både sanden och ute i grusgången.

Mormor hittade många fina saker
.

Sen blev det fika med utsikt över de skånska fälten. Kakbitarna var väldigt stora.


Det fanns en lekplats där som var upplagd som en hinderbana. Här går jag balansgång.

Morfar hjälpte mig att klättra.


Till sist gick de andra in i den mysiga butiken. Mamma köpte bl a det te som hon drack vid fikat. Det blev lite växter och färska kryddor och krukor med hem. Jag fick en väldigt söt vindsnurra som verkligen fick jobba i vinden.

När vi kom hem fick jag en present med Dunder-Karlsson, Blom och Pippis pappa. Så nu har jag alla figurerna. Sen lekte jag med mormor och morfar tills vi skulle äta. När mormor och morfar hade åkt hem tog vi en liten promenad. Fast jag ville hellre gå hem igen. Så kvällen avslutades med fotbollsträning i trädgården. Nu sover jag gott med Dunder-Karlsson och Blom och Pippis pappa i sängen.

1 kommentar:

Anette sa...

Vilken härlig eftermiddag. Verkar vara ett mysigt ställe ni hittat. Perfekt för mormor och morfar. Men även moster kan tänka sig ett besök. Kram