söndag 23 augusti 2009

Mamma och pappa på vift

Imorgon har mamma och pappa bröllopsdag, så i lördags ville de ut och äta utan mig. Så vi åkte till Mölle så att jag fick vara hos mormor och morfar. Mamma och pappa åkte till Tunneberga gästgifvaregård i Jonstorp.

De började med en Tunnebergatoast till förrätt. Till huvudrätt blev det kalvfilé Oscar.

Till slut åt de tryfflar med färska bär. De kan verkligen rekommendera stället. Mycket mat, god mat, trevlig personal och mysigt.

Jag åt lunch i Mölle. Sen gick vi till lekplatsen och hamnen. Jag var nära att somna många gånger men det fanns ju så mycket att titta på. När mamma och pappa kom tillbaka så satt vi och fikade. De ville konstigt nog inte ha något.


Sen gick vi till den andra lekplatsen i Mölle. Mormor höll mig i handen när jag skulle åka rutschkana.


På vägen hem var det skönt att vila i skrindan.

Men jag ville också hjälpa till att köra den. Jag börjar vilja göra allt mer själv.

Jag hjälper till att vattna blommorna.

Hejsan hoppsan.

2 kommentarer:

Janeth och Thyra sa...

GRATTIS I massor Herr och Fru Noaksson, underbart minnas ert bröllop. Nynnar ofta på låten "så skimrande var aldrig havet" :) , jag faktiskt ryser nu... Bröllop är magiska minnen :) !!!

Emma, Henrik, Filip och Signe sa...

GRATTIS i efterskott på er bröllopsdag! Hoppas allt e bra med er! KRAMAR från oss!!