onsdag 19 augusti 2009

Folkets park

När mamma hade hämtat mig på dagis idag så körde vi till Malmö och Folkets park för att uppleva lite mer av Malmöfestivalen. I parken finns alltid ett tivoli och idag fick jag åka många karuseller. Jag började med denna insekt.

Sen blev det veteranbilar med mamma i passagerarstolen.

Det finns ett mysigt område i parken där det finns lite djur. Kaniner, marsvin mm bor i mysiga små hus och det bor även troll där inne.

Här kunde man skriva på borden. Det var kul att sitta på dem.

Nu bar det av upp i det blå med Sveriges högsta pariserhjul.





Vy över Malmö och Turning Torso.

Vi är 45 meter upp i luften. Titta, där finns fler roliga karuseller.

Här kommer tåget. Tuuut, tuut.

Röda korvar? Konstigt, men ganska gott. Titta, jag har vunnit lilla Pippi (=tecknade Pippi) och pappa har kommit till oss med buss från Lund.

Nu åkte vi in till centrum så att mamma och pappa skulle få äta sin efterlängtade älgkebab. Jag tyckte också det var gott. Speciellt lingonsylten. Men roligast var det att klättra på staketet och titta på vattnet.

Dessa vattenpelare dyker upp när man trycker på ett antal knappar.

När vi kom hem vill jag och Pippi titta på "Lilla Pippi" på tv. Sen fick hon sova bredvid mig i sängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att du vågade åka parishjulet,jag fick ont i magen bara av att titta på filmen:)
Men annars ser det ut att ha varit en härlig eftermiddag med rolig vinst.
Kramar faster

Anette sa...

Oj så roligt det ser ut. Hade gärna åkt dit själv.