söndag 23 augusti 2009

Sillamarknad i Barsebäckshamn

Idag har det varit sillamarknad i Barsebäck. Vi åkte dit lagom till lunch. Mamma och pappa njöt av varsin sillamacka medan jag föredrog leverpastejsmörgås. Mamma och pappa testade också fyra sorters sill och hoppas att deras favorit ska leda till vinst i en tävling.

Landskrona stadsmusikkår stod för musiken i början och när de tog paus så träffade mamma sin gamla orkesterledare Bertil Tapper. Han skulle även spela med Ramlösa brunnsorkester senare på eftermiddagen.

De hade fiskdamm för oss barn.

Jag fiskade upp en barnsax. Det hade jag ingen innan.

Jag och pappa tittade på kustbevakningens båtar och hund.

Jag ville så klart ut på bryggan och titta.

Det fanns maneter i vattnet.

Här fick man rita med kritor på marken.

Vilket underbart väder det var. Ska vi köpa en båt?

Räddningstjänster var där och visade upp sin brandbil.


1 kommentar:

Janeth och Thyra sa...

KLART, ni ska köpa en BÅT :)!!!! Underbart fina bilder , här har vi aldrig varit ser jättefint ut :) Kramar