måndag 11 maj 2009

Tur till djuraffären

Idag var jag och mamma på Zoogiganten efter dagis. Det är en stor djuraffär som även säljer lite saker till trädgården och saker till dammen. Det var kul att gå och titta på de små marsvinen och kaninerna. Jag var lite rädd för fågelrummet eftersom fåglarna förde ett sånt herrans liv där, men efter ett tag vågade jag mig in. Där pratade vi lite med en nyfiken papegoja.

Utanför affären har de ett litet minizoo där man får gå in till djuren. Vi hälsade på hos de stora kaninerna.



Där borta ligger vita geten Svea. Hon trivds bättre hos kaninerna än hos de svarta getterna som man skymtar bakom nätet. Jag vågade inte gå in till de andra getterna.



Titta mamma så fin kaninen är. Jag tyckte det var så spännande men blev rädd när de kom hoppande mot mig. Mamma var dock modig och klappade dem.



Utanför affären fanns elefanter i sten. Den ena fick låna min keps och så fick jag rida på honom.

Inga kommentarer: