söndag 10 maj 2009

Minisim

Idag har jag varit på minisim. Mamma badade med mig och pappa fotograferade. Medan vi väntar på att gruppen före oss ska bli klar får vi bada i en liten bassäng ovanför den andra. Jag hoppade och plaskade och skvätte ner mamma.


Här står jag och väntar på att få hoppa i, men först ska vi sjunga "Stora simbarn, stora simbarn, hoppa nu, hoppa nu, hoppa ner i vattnet, hoppa ner i vattnet, hopp, hopp, hopp, hopp, hopp, hopp". Och så hoppar jag i helt själv.


Här försöker mamma få mig att gömma öronen med armarna. Sen är det meningen att vi ska luta oss framåt och dyka ner men det vill jag inte alls göra.


"Sträck på benen" säger mamma. Men jag tycker det är roligare att sprattla så att det skvätter på henne.


Här ligger jag på en simgroda och mamma försöker sprattla med mina ben.


"Mamma och pappa säger sch, sch sch....genom hela Lomma." Mamma tyckte visst att pappa väsnades för mycket.


Titta så vig jag är.


Något av det roligaste är att klättra som en apa längs bassängstången. Det är lite svårt att hålla fötterna uppe på bassängväggen och flytta mig åt sidan samtidigt.


Vad vi har det roligt mamma! Så länge jag slipper göra alla konstiga övningar i alla fall.


Hmm, vad gör de andra barnen för något?


Ett blött busigt vattendjur.


Dessa och lite fler bilder hittar du här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen OJ såå fina bilder och såå roligt ni verkar ha !! Helt underbart söta badtejjer ! Må gott och simma lugnt!!

Kramr janeth och Thyra

Emma, Henrik, Filip och Signe sa...

Vilka härliga bilder! Ni ser ut att ha hur skoj som helst! :) KRAM

Anette sa...

Ser superskoj ut. Vi får åka och bada tillsammans. Ledig någon onsdag??