torsdag 28 maj 2009

Vernissage på dagis

Idag skulle vi ha haft grillkväll på dagis med alla föräldrarna. Men eftersom det blåste mycket och regnade från och till så bestämde de sig för att ställa in. På avdelningen hade de dock förberett för ett litet vernissage, så när mamma kom för att hämta mig fick hon njuta av våra målningar.

Vi har fått måla på staffli. Här ser ni mitt mästerverk.


Jag passade på att koppla av på kuddarna...


... medan mamma tittade på de andra barnens målningar.


Här hänger min lilla bok. I den finns det en teckning jag har gjort, ett avtryck av min hand och en självporträtt av mamma som hon fick rita på föräldramötet.


"Vi har inspirerats av olika kända konstnärer, Picasso, Dali, Miro m fl" står det på den gröna lappen. Det är min teckning uppe till vänster.


Innan vi gick hem fick vi salta pinnar och saft. Det är fest det.


Här hänger min röda nalle som nu äntligen är klar. Tur att fröken Anita kom in i mitt dagisliv.

1 kommentar:

Anette sa...

Oj vilka mästerverk. Din målning är superfin. Kram moster.