torsdag 14 maj 2009

Här kommer Pippi Långstrump

Idag är det förskolans dag och vi hade Astrid Lindgren som tema. Alla barn fick komma utklädda som någon av hennes figurer. Pappa köpte en Pippi-peruk till mig igår och tillsammans med min Pippi-klänning och andra färgglada kläder blev jag så här fin.


Mamma fick med sig en Pippi hem också från dagis. Under dagen har vi haft olika stationer där vi bl a fick titta på teater och hoppa studsmatta. Vi fick hamburgare till lunch och pannkakor med sylt till fikat. Dagis har kryllat med Emil, Pippi, Madicken, Sjörövarfabbe mm.

Tittut.

Hoppla Lilla gubben.

Pappa kom också ut och tog lite bilder med sin kamera innan jag tröttnade på att vara Pippi.



Men när kvällen kom och jag trött somnade i min säng, då fanns Pippi-peruken med bredvid mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vilken söt liten Pippi.
Peruken åker nog på imorgon oxå.
Kram Birgitta.

Anette sa...

Vad fin du blev som pippi. Låter som en skojig dag.