tisdag 5 maj 2009

Besök i Brännehylte

Då hoppar vi tillbaka till Smålandsresan. Halv fem 1/5 var vi framme hos Birgitta och Lasse i Brännehylte. De hade bäddat så fint till oss i Johans gamla rum. Jag var tvungen att testa bäddsoffan direkt. Såklart ville jag hellre ligga på mammas sidan än min egen.


På lördagen var vi ute och lekte i trädgården. Titta vilken fin traktor de har. Den var lite för stor för mig att cykla på, men där fanns även bollar, spann och spade.


Jag och mamma hjälpte Birgitta att rensa i rabatten.


De har ett stort berg på tomten som jag fick klättra på.


Mamma åsså.


På eftermiddagen gick vi en lång promenad runt Hillerstorp. När jag hade sovit lite så var vi framme vid ett hus där kusin Johan numera hyr in sig i. Men han var inte hemma denna helg.


Här är jag hemma i himmelriket igen. Birgitta hittade parkeringshus och en hel låda med bilar i källaren. Kan ju inte bli bättre.


Farfar ville också titta på bilarna.


På kvällen blev det grillat på den mysiga altanen. Det var väldigt soligt så det var bäst att ha solglasögon. Snyggt va?!


Skål farfar, Ingrid och pappa.


Lasse och Marie fick ett eget bord.


På söndagen åkte vi hem till farfar och Ingrid. Det blev lite bus med deras katts leksaker. Jag tyckte mössen var lite skrämmande.


Lite lunch hann vi också med innan vi åkte hemåt Skåne igen.


Fler bilder hittar ni här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder. Tack för en jättetrevlig helg,hoppas vi träffas snart igen.
Kramar från Lasse & Birgitta.