söndag 23 november 2008

Julstuga


Mamma och pappa har varit jätteförkylda i några dagar. Idag mådde dock mamma lite bättre och hon kände att både jag och hon behövde lite frisk luft. Så vi gav oss ut i solskenet och snön.



Vi promenerade bort till Långa längan där det var Julstuga idag. Först köpte vi lotter och mamma fick glögg och jag pepparkaka. Sen tittade vi på hästarna. Den ena var utklädd till tomtens ren med horn och röd näsa.


Vi pratar om tomten på dagis och jag tycker om programmet Tomtens lärning på tv, så när mamma sa att vi skulle träffa tomten idag så glömde inte jag det i första taget. Först var kön till tomtens grotta rätt lång, men när vi hade gått en runda så ställde vi oss och väntade. Tanterna som stod utanför grottan frågade vad jag skulle säga till tomten, och när mamma nämnde att jag tyckte om bilar så började jag berätta om Rorri och Maxi. Men när vi kom ner till tomten var jag tyst. Mamma fick berätta vad jag heter och vad jag önskar mig. Men jag var inte rädd. Först fick jag sitta på en pall bredvid tomten, och sen satt jag i hans knä så mamma kunde ta kort. När vi var uppe ur grottan igen och utom synhåll så vände jag mig om och sa ejda tomten.


Efteråt var det gott med lite fika innan vi promenerade hemåt igen.

1 kommentar:

Anette sa...

Så julmysigt. Imponerad att du satt hos tomten.