fredag 7 november 2008

Jag och pappa var hos farbror doktorn idag. Han tog prov i halsen på mig och tittade på mina utslag. Han hittade inga bacillusker i halsen. Han verkade inte heller så övertygad om att det var svinkoppor kring munnen. Han pratade istället om Herpesvirus som är vanligt att små barn får. När det gäller de andra prickarna på t ex benen så sa han att om man har allergier så får man lättare utslag om man har någon virusinfektion. Så det kanske är något sånt. Vi har fått en ny tid på måndag då han ska se hur jag mår och om utslagen har blivit bättre eller sämre.

Jag är i alla fall fortfarande pigg och har bara lite förhöjd temp. Idag blev det lite konstigt med sovrutinerna i och med att vi var hos läkaren efter lunch. När vi kom hem hade mamma kommit och jag var jättehungrig. För idag var det gott med mat igen. Så mamma fick värma matrester, och sen åt jag en polarkaka och en massa yoghurt. Sen var jag egentligen trött men ville inte sova. Jag fick mat innan mamma och pappa eftersom pappa var tvungen att jobba lite hemifrån. Sen tittade jag på tv när mamma och pappa åt. Plötsligt blev det väldigt tyst i vardagsrummet. Då hade jag suttit och somnat. Jag blev lite irriterad när mamma tog upp mig i sin famn och gav mig mina mediciner, men sen somnade jag snabbt om i min säng.

Inga kommentarer: