tisdag 4 november 2008

Feber - igen

Idag vaknade jag klockan fem och hade 39.3 graders feber. Ingen förskola för mig idag alltså. Jag somnade om i mammas och pappas säng och jag och mamma vaknade lite innan halv åtta. Jag var fortfarande trött men vi gick upp för att ta mediciner. Jag drack en tredjedels vällingflaska och lite äppeljuice. Sen kom allt upp igen, så mamma fick ta hand om mig, mina kläder, skura golv och torka upp i soffan. Sen började hon blanda ny medicin. Då satt jag och somnade i soffan. Jag fick medicinen och sen lade mamma mig i min säng. Efter det sov jag i två och en halv timme! Det tillhör inte vanligheterna. Jag har inte ätit mycket idag men mjölk och youghurt har varit gott. Vi gick en promenad till affären efter lunch då jag sov i vagnen, och efter den turen var det gott med en macka. Kräkningen i morse var en engångsföreteelse, så det är väl en förkylning som orsakar febern. Jag hade nästan 40 grader i feber innan jag skulle lägga mig. Hoppas jag är bättre imorgon. Jag och pappa ska vara hemma då.

Inga kommentarer: