fredag 14 november 2008

Grattis Emia

Jag har namnsdag idag. Vi är två Emilior på förskolan så vi blev gratulerade båda två vid samlingen.

När jag kom hem så låg det ett kort från mormor och morfar i brevlådan. Det var Nalle Puh på framsidan och sen hade mormor klistrat dit Mimmi och Musse på baksidan. Hej Musse, hej Mimmi sa jag direkt när jag såg dem.

I brevlådan fanns även ett kort och present från familjen Björk. Kortet hade en söt nalle på framsidan. I paketet fanns ett fint armband med ankor samt ett bok om bilen Billy. Boken är formad som en bil men hjul som kan snurra så den blir klart en favorit, och jag såg så stolt ut när mamma sa att jag var fin i mitt nya armband.


Av mamma och pappa fick jag en egen vattenflaska som det står mitt namn på. Den kan jag ha med om vi ska på utflykt eller till simskolan. Jag har druckit så mycket vatten från den ikväll så det är stor risk att blöjan har läckt imorgon bitti.


Mamma har hittat ett "mjöl" som heter No Egg och som just kan ersätta ägg om man som jag är allergisk mot just det. Idag var det premiär och mamma bakade namnsdagsmuffins till mig. De blev jättebra och jag mumsade glatt i mig muffins till efterrätt, liggandes på pappas rygg. Pappas rumpa blev lite smulig.



Jag tittade såklart även på Rorri Racerbil ikväll. Vilken skön kudde jag har hittat ;-)

1 kommentar:

Anette sa...

Ser ut som en lyckad namnsdag. Härligt! Vad roligt att presenterna blev uppskattade. Kram kram