lördag 14 november 2009

Min namnsdag

Idag har jag namnsdag. Det är Emilias dag. Redan i torsdags fick jag paket från mormor och morfar med en fin kofta och en Hello Kitty-bok. I morse låg det ett kuvert från Munka-Ljungby och väntade. Där fanns dels vanliga klistermärken med Blixten och de andra från Bilar, dels klistermärken som man kan sätta dit och ta bort hur mycket man vill. De föreställer Rorri och hans vänner.

Mamma hjälpte mig ta loss dem från arket. Där ska Cicci vara.

Jag ville även testa de andra klistermärkena. Jag ritar vägar till Blixten och hans kompis.

Jag fick en blå liten bil av mamma och pappa.

Mamma behövde åka till apoteket för att hämta sin medicin. Då blev det namnsdagslunch på McDonalds.

När vi var på Bokia så smög pappa iväg till kassan. Plötsligt hade han en kasse med en present i handen. Jag misstänkte att den var till mig och jag var väldigt nyfiken på vad det kunde vara. Jag erbjöd mig glatt att bära kassen, jag är ju en stor flicka nu.

När vi kom hem fick jag öppna paketet. Det var fullt med olika kritor, pennor och målarfärg med Blixten på. Jag var så klart tvungen att testa allihopa.


Sen ville jag pyssla med Rorri i verkstaden igen.


1 kommentar:

Anette sa...

Vad roligt att det blev uppskattat. Tänkte nästan det när jag hittade detta på ICA. Det blev mycket bilar denna dag och vilken underbar tröja du har på dig. Ingen dålig rit- och målar väska du fick. Kram