fredag 6 november 2009

Äntligen fredag

Mamma har haft en jobbig natt. Igår kväll så började det plötsligt trycka på bröstet och det var jobbigt att andas. Så hon kunde inte ligga ner. Hon fick bädda i fåtöljen och titta på natt-tv. Halv tre lyckades hon somna sittandes. Två timmar senare vaknade jag och accepterade bara att just hon kom upp. Jag fick komma ner till mamma och pappas säng och sova den sista tiden innan det var dags för dagis.

Även pappa var trött. Han lyckades somna vid halv ett men låg även uppe hos mig i tre kvart innan han gav upp. Så det var inga pigga försäldrar som klädde mig och såg till att jag kom iväg. Mamma fick ju kortison utskrivet igår men eftersom apotekets system för E-recept inte fungerade så fick hon inte ut någon medicin. Så i morse hade utslagen börjat komma tillbaka. Hon var på ännu ett läkarbesök idag och alla hennes värden ha blivit bättre så antibiotikan fungerar. Men det var fortfarande tungt att andas och hon kände sig yr och matt. Nu fick hon ut sina kortisontabletter och efter en dubbel dos idag så var hon rätt pigg i em och utslagen försvann igen. Nu på kvällen kom dock hostan tillbaka och även i viss mån den tunga andningen. Jag hoppas hon ändå kan sova i natt.

Pappa vaknade med riktigt ont i örat så även han har varit hos doktorn. Pappa fick pencillin direkt så nu hoppas jag verkligen att de ska bli av med sina åkommor.

Jag är lite snuvig men inte så farligt. Det har blivit roligt att pussla igen och jag kan pussla samma pussel om och om igen, eller rotera mellan några stycken. Helst ska vi hjälpas åt. På tv vill jag nästan bara se Pippi. Avsnitten på tivoli och det om julen är de bästa. Jag vill gärna leka "Kling och Klang får tårta i ansiktet på tivolit" med mamma och pappa.

Nu hoppas jag på en friskare helg.


1 kommentar:

Emma, Henrik, Filip och Signe sa...

Ush vad tråkigt att ni e krassliga... Stor krya på er kram från oss!! Hoppas ni kan njuta av helgen!