lördag 4 april 2009

Spring i benen

Vi var ute i över två timmar i det sköna vädret. Det var så roligt att springa omkring i parkerna. Men så småningom fick vi gå hem till sjukhuset. Där tog de bort min kateter. Skönt att bli av med den. Hoppas jag slipper den mer. Vid blöjbytet efteråt var det faktiskt kiss i blöjan så det verkar lovande.

Efter operationen hade jag ett stort klistrigt förband på mig. Detta lämnade mycket klister kvar på min kropp. Bl a klistrade huden ihop i ljumskarna. Detta påpekade mamma igår men då var det ingen som reagerade. Idag lyckades mamma dela på huden och då hade jag fått blöta, variga sår. Så nu rengörs de och de stryker på salva vid varje blöjbyte. Hoppas såren läker fint.

Mamma och pappa köpte en bärbar dvd-spelare till mig innan operationen. Den tittade jag på första dagen men kom sen på att det är mycket roligare med tv:n som hänger på väggen. Tur att de har gamla VHS-band att låna på avdelningen.

Om jag fortsätter att kissa själv och såren ser tillräckligt fina ut så ser det fortfarande ut som om jag kommer hem imorgon. Nu på kvällen hade jag massor av energi i kroppen. Jag ville inte vara på rummet eller min avdelnings lekrum, utan jag skulle till den öde dagvårdsavdelningen bredvid. Här var det kul att leka med leksaker och springa fram och tillbaka i korridorerna. Mamma och pappa fick såklart också springa. Nu kopplar jag och pappa av med Pippi på tv:n.

God natt.

Inga kommentarer: