söndag 12 april 2009

Påskafton

Påskafton blev en dag då vi knappt var hemma alls. Redan klockan 9 åkte vi till sjukhuset. Mamma hade pratat med en läkare i torsdags om att jag verkade ha ont om nätterna. Så nu skulle hon titta på mig. Först skulle de gå den vanliga ronden så vi väntade i lekrummet. Här är det alltid roligt att vara. Mamma och jag busade med en spelande leksak.


Efter över två timmar kom läkaren. Undersökningen gick snabbt och det ser jättebra ut. Men visst kan jag ha lite ont ibland och då får jag få Alvedon. Jag fick en fin gul häst för att jag var så duktig.

Efter lunch och blominköp körde vi till Mölle. Mormor och morfar har köpt en pinnavagn/skrinda som morfar körde runt mig i.


Sessan kom och sa hej. Hon fick godis av mig.


Sen kom Björkarna också. Då bjöds det på gott fika i solen. Men jag hade inte ro att sitta så länge utan åt mest lite vindruvor.


Så här fint samsas jag och Felicia om vagnen. I alla fall en stund.


Sen gick vi in och lekte med leksakerna.


Vi fick varsitt pussel i påskpresent. Mitt var med Musse, Kalle, Kajsa och Mimmi i sin bil.


Sen gick vi ut och promenerade. Först bar det av till lekplatsen. Här serveras det mat. Makaone å söttbulla.


Tittut.


En liten Möllemodell.


Det är så kul att gå balansgång och klättra. Jag och mamma gick uppe på muren.


Jag blev lite kinkig när mamma och pappa bad mig skynda mig över vägen. Men då tog Anette min hand och så blev allt bra igen. Det är mysigt att hålla moster i handen.


Hemma fortsatte vi att mysa med Anette.


Vad fint bordet är dukat. Är inte påskmiddagen färdig snart? Varken jag eller Felicia ville ha våra klänningar på.


Mums med köttbullar, prinskorv och skinka.


Efter maten blev det sagor om Alfons Åberg.


Efter mycket mat är det skönt att slappa i soffan.


Nu är vi trötta efter en lång dag. Det är snart dags att åka hem.

2 kommentarer:

Janeth och Thyra sa...

Helt underbara bilder och så många!! :) Måste fråga köpt ny kamera Freddan ? Ser så ut på vissa måset jag säga.

Hoppas ni haft en skön påsk!!
STORA KRAMAR Till er VÄNNER!!!

Ps di gamla kamera har fått sitt första "uppdrag" Ska fota Helenas kompis i balklänning. Kanske låna extraljusskärmen ?

Anette sa...

Ja jättemånga fina bilder, roligt att se. Vilket påskaväder vi har haft.