onsdag 8 april 2009

Besök från Munka

Idag kom Anette och Felicia och hälsade på mig och mamma. Felicia började direkt att undersöka alla mina leksaker. Jag tog det lite lugnare och kollade in vad hon gjorde. Jag fick en present av dem. Det var en jättefin matstol till min docka. Den måste monteras så jag kunde inte leka med den direkt. Anette fick också presenter eftersom vi missade hennes firande i lördags.

Efter ett tag gick vi upp på mitt rum. Här myste vi i tältet...


...busade på golvet...


...och lekte tittut bakom fåtöljen.


Efter lunchen gick vi ut. Först gick vi till en lekplats nära vårt hus. Här åkte vi rutschkana...


...och lekte med spann och spade.


Sen gick vi vidare. Både jag och Felicia somnade i vagnarna. Våra mammor hade till en början mössa och vantar på sig, men det blev varmare och varmare och när vi stannade vid en ny lekplats så sken solen på oss. Vi vaknade nästan direkt. Nu blev det gott fika.

Felicia hittade en boll som hon lånade.


Jag lånade bilar som någon hade glömt kvar.


Det var roligt att gunga.


Innan Felicia och Anette åkte hem hann vi cykla och köra bil i trädgården. När vi hade vinkat farväl till dem vattnade jag blommor medan mamma krattade gräsmattan.


När pappa kom hem monterade han ihop min nya dockstol. Så nu har dockan fått mat och välling.

Tack för en mysig dag.

1 kommentar:

Anette sa...

Bra jobbat Fredrik och vad bra att dockan kan sitta med vid bordet nu och äta. Tack själva för mysig dag.