tisdag 11 januari 2011

Envis bebis

Ikväll var det dags för rutin-ultraljud nr 2 för mamma och pappa. Barn får inte följa med så de lämnade mig hos Josefin innan de åkte. Jag och Josefin har läst böcker, tittat på tv, spelat dataspel mm. Jag åt två portioner spaghetti och köttfärssås och hennes mamma Cecilia kom ihåg att ge mig medicinen. Så det gick jättebra.

Mamma och pappa kom och hämtade mig vid halv åtta. Bebisen hade inte velat visa sitt ansikte för dem eller barnmorskan även om hon buffade på den. Den låg med ansiktet in mot mammas rygg. Så det blev inga bra bilder den här gången. Men allt såg bra ut och den beräknas nu väga 2100 g och om den fortsätter växa i samma takt så kommer den väga ca 3500 g om den föds som beräknat den 1 mars. Den ligger nu med huvudet nedåt.

Mamma har nu knappa tre veckor kvar att jobba innan hon ska sluta jobba.

3 kommentarer:

Anette sa...

Vad skönt att det gick bra. Ja nu är det ju inte så långt kvar. Dags att börja shoppa :)

Anonym sa...

Gott att allt ser bra ut. Med din matlust tror jag att den blir tyngre, hi, hi.
Det där med shopping som Anette skrev hade inte varit dumt att hänga med på:-))))
Kram Birgitta.

Anonym sa...

Det där med envis, vem kommer det från???
Birgitta.