söndag 9 januari 2011

Barnkalas

Idag har jag haft kalas för mina kompisar. Jag fick massor med fina presenter. Josefin, Ninni och Wilmer tittade på när jag packade upp.

Sen blev det fika. Vi hade gjort lussebullar som var formade som bokstäver. Varje barn fick sitt namns begynnelsebokstav.

Det fanns mycket på bordet att välja mellan.


Ninni bär försiktigt in sin tallrik till vardagsrummet.

Vi satt så duktigt och lugnt och åt allesammans. Barnen fick sitta runt soffbordet.

Föräldrarna satt runt matbordet.

Sen blev det mer lek på mitt rum. Wilmer och Josefin packade väskan.

Evelina ville gärna sjunga och spela. Tillsammans med mamma, Felicia, Ninni och mig sjöng vi Sjörövar-Fabbe och Pippi Långstrump.


Sen samlades vi där nere igen och alla sjöng "Vi gratulerar" för mig och hurrade.

Samtidigt som vi sjöng hade pappa smygit upp och gömt godispåsar på mitt rum. Så nu blev det skattjakt.


Sen fick alla en specialballong som mamma hade format till hundar.

Wilmer fick dock ett svärd istället. Jag trodde att han hellre ville ha ett sånt.

Felicia, Evelina och Anette stannade på kvällsmat. Nu passade vi på att ge Evelina sin julklapp. Vi fick byta den hon fick tidigare pga dublett. Nu fick hon en vaggvise-Fiffi istället.

Det var spännande att Fifi sjöng vaggvisa och att hennes kinder lyste.

Innan maten blev det tv för tre sömniga kusiner.

Inga kommentarer: