söndag 27 december 2009

Pippi på teatern

Idag har jag, mamma och pappa varit på Nöjesteatern och sett Pippi Långstrump. Det var väldigt spännande och jag satt i mammas knä med stora ögon. Jag höll mina nya pirater i handen hela tiden, plus programmet som jag försökte läsa i nån gång i mörkret. Alla de kända figurerna var med på scen och det blev mycket sång och dans.

I mitten var det paus. Då blev det festis, macka och bulle i foajen.


Det var spännande när det blev mörkt och de bytte rekvisita på scenen. Första gången förstod jag inte vad som hände och det var lite skrämmande, men sen satt jag och kollade om det var Villa Villakulla som kom tillbaka. T o m Hoppetossa var med lite på slutet, och det kom pirater och de sjöng sjörovarfabbe. Då sjöng jag också med.

1 kommentar:

Anette sa...

Vad roligt att ni varit och kollat på Pippi. Förstår att det måste ha varit poppis. Kram