torsdag 17 december 2009

Hej mitt vinterland

Vilken vinter vi har fått. När mamma hämtade mig idag så hade hon med min nya, och faktiskt första, pulka. Sen bar det ut på premiärtur. Jag skrattade hjärtligt ända tills jag ramlade av. Men jag blev glad igen när vi åkte nedför en liten backe. Det var kul.


Efter maten ville pappa också komma ut lite så vi tog med oss pulkan på ännu en runda.

Vi hade lite snöbollskrig också. Det var kul.

När vi gick hem ville jag dra pulkan själv.

Det var lite svårt att hålla handtaget när man har klumpiga vantar på händerna.

Mamma och pappa gjorde snöbollar som jag drog hem i pulkan. När vi kom hem hjälpte jag pappa göra en snölykta.

Så här fin blev den.


Tänk om vi får behålla snön till julafton.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka goa röda kinder Emilia har på korten!!!! Å, vad underbart det är med snö, men jag tror att ni har fått lite mer än oss, hoppas det kommer mera imorgon och att det ligger länge.
Kramar Birgitta.

Anette sa...

Ja nu får vi njuta av snön. Superfin lykta. Kram