söndag 1 februari 2009

Snö

Idag kände sig pappa lite krasslig så jag och mamma fick åka och simma själva. Vi vara bara tre barn idag så det verkar gå mycket sjukdom just nu. Vi kom hem senare än vanligt då jag hellre gick runt i snön än åkte hem i bilen. Pappa tog kort på mig genom fönstret när vi väl var hemma i trädgården igen. Det är spännande med snö.


Efter lunch tog jag och mamma på oss varma kläder för att gå ut igen. Så här fin blev jag i mitt nya fleece-set som jag fick av farfar och Ingrid i julklapp.



Tittut mellan pappas ben.



Först ville jag åka i vagnen så mamma promenerade i en timme längs med havet, vidare till andra sidan av Bjärred och sen till Borgeby, medan jag sov gott. I Borgeby stannade vi vid en lekplats. Först åkte jag den stora rutschkanan.






Sen testade jag den lilla nyckelpigan istället.



Innan vi åkte hemåt så fikade vi i kojan.



När vi kom hem så byggde vi en snögubbe på gräsmattan. Vi får se hur länge den får stå kvar.

3 kommentarer:

Anette sa...

Vilka fina bilder. Har ni så mycket snö i söder? Här är det barmark i Munka. Fin snögubbe. Krya på dig Fredrik. Kram

Janeth och Thyra sa...

Vilken underbar liten utflykt :)

Är det möjligt att ni har så mycket snö ?? Här är det vitt men inte mycket mer .. Godnattkram

Anonym sa...

Å vilken härlig dag ni haft,hoppas pappa kryar på sig och inte blir mer sjuk.
Kramar till er alla, Birgitta.