fredag 13 februari 2009

En solig vinterdag

Näsan rinner på mig och mammas mage mår inte helt bra än. Men vi kunde inte sitta inne när solen skiner så vackert som idag. Så efter lunch klädde vi på oss en massa kläder, tog med vagnen och gick till lekplatsen.

Självklart ville jag gunga. Mamma fick dock åka rutschkana själv. Sen skulle jag upp i trädet. Mamma tror att jag har sett de andra dagisbarnen göra det när vi varit här tidigare. Mamma fick hjälpa mig upp men sen kunde jag stå själv.




Att gå balansgång är kul.


Sen gick vi vidare till nästa lekplats. Här kunde jag och mamma gunga på gungbrädan tillsammans.


Sen ville jag gunga på den stora gungan, men jag halkade bara in i mitten.


Efter all lek somnade jag gott i vagnen i över en timme. Mamma fick en skön promenad i solen även om det inte gick snabbt. När vi kom hem lekte jag lite i trädgården innan vi gick in igen.


1 kommentar:

Anette sa...

Ja vilket härligt väder idag. Skönt att ni orkade gå ut en runda.