onsdag 21 januari 2009

Sjukhusbesök

I lördags vaknade jag med diarré som höll i sig fram till lunchen. Sen var helgen lugn och jag var pigg fast jag åt inte så mycket. På söndag kväll kräktes jag plötsligt. Måndag morgon fick mamma väcka mig för att ge mig medicin och lite mat, men sen somnade jag om igen i soffan. När mamma väckte mig igen för mer medicin kräktes jag igen. Jag stod snällt och tittade på när mamma tvättade vardagsrumsgolv och skinnfåtölj. Sen somnade jag igen.

Nu insåg mamma att det verkligen inte stod rätt till och att det var dags att åka in till akuten. Halv tolv var vi på plats där och fick direkt ett rum eftersom de inte vill ha magsjuka ute i väntrummet. På eftermiddagen fick jag dropp och en spruta med massor av extra kortison. Nu kom tyvärr även diarrén tillbaka.


Det var mysigt att gosa med mamma i sängen.


Framåt kvällen piggnade jag till. Som tur var fanns det tv med Bollibompa på rummet. Mamma och pappa har blivit bra på att packa sjukhusväskan så vi hade med oss böcker, pussel och bilar.


Titta, jag ser Långben på Mars. Musse har ett teleskop som han och hans vänner tittar i och bland annat ser när Långben kraschar på Mars, och har man inte det riktiga till hands så får man använda droppställningen och sin fantasi.


Eftersom jag fortfarande hade diarré så fick jag stanna över natten. Mamma åkte hem eftersom hon skulle jobba dagen efter och pappa stannade kvar hos mig. Vi var kvar under nästan hela tisdagen. Nu kunde jag äta lite rostat bröd och välling och framåt eftermiddagen verkade magen ha lugnat sig.

Jag och mamma har varit hemma idag och jag har varit nästan lika pigg som vanligt och magen har varit bättre. Min aptit har dock inte kommit tillbaka så jag ska vara hemma minst imorgon också.

1 kommentar:

Linda sa...

Hej Emilia!
Inte kul att höra att du varit dålig. Tur att du är bättre nu! Hoppas att du blir riktigt bra till helgen så att du kan busa ordentligt med mamma och pappa.

Jag busar mycket nu för nu har jag lärt mig gå ordentligt!

Jag har varit på förskolan några dagar för inskolning, men tre dagar fick jag stanna hemma för att jag hade feber. Igår sov jag där för första gången och det gick jättebra!

Hälsningar
Alice