måndag 5 januari 2009

Emilia 2 år

Den 3 januari fyllde jag 2 år. På morgonen kom mamma och pappa upp till mitt rum. De sjöng "Vi gratulerar" och jag fick presenter.


Jag skyndade mig att packa upp dem för jag ville leka med mitt parkeringshus som nu är uppbyggt.


Sen kom pappa med en stor paket. Det var från farfar och Ingrid.


Titta vilken fin cykel det var i paketet. Den är lite stor ännu men jag kan nästan cykla på den.


Muttrarna till styret låtsade jag var motorn.



På eftermiddagen kom familjen Björk på besök. Tyvärr blev morfar sjuk igen så de kunde inte komma.

Jag fick en tårthatt. Jag ville inte använda den själv men det var väldigt kul när mamma satte den på sitt huvud.


Jag fick även en mätsticka med Pippi på, så framöver vet jag alltid hur lång jag är.


Sen tog vi en paus i presentöppnandet och åt lite fika. Jag tåler ju inte grädde så det blev ingen tårta. Mamma hade bakat ägg- och mjölkfria muffins som hon satte ljusen i. När hon höll fram fatet för att jag skulle blåsa ut ljusen så tog jag en av de andra muffinsarna istället. Mamma fick blåsa ut ljusen själv.


Jag och Felicia var inte särskilt hungriga. Leksakerna på golvet hägrade istället. Men mjölk är gott.


Sen fick jag mer presenter. En fin docka som kan dricka välling, rapa, snarka och mycket mer.


De hade med sig ett stort paket från mormor och morfar också. Titta, det är ju Musse. Nu har jag mitt eget Musses klubbhus.



Felicia lånade min Nalle och satt och vilade i hallen.


Vi gick upp och lekte i mitt rum innan maten. Här sitter en nöjd 2-åring i sin fåtölj.

Inga kommentarer: