söndag 14 december 2008

Mamma och pappa på rymmen.

Igår kom mormor och morfar hit på eftermiddagen. Jag fick en Brio-järnväg med Musse, Mimmi, Musses bil och garage. Jag älskade det direkt. Vi skulle fika men då blev jag sur eftersom jag hellre ville leka. Efter ett tag så sa mamma och pappa hej då och åkte iväg till Malmö Arena. Först skulle de äta julbord och sen såg de Peter Jöbacks julkonsert. De hade visst en härlig kväll äntligen ensamma en kväll utan mig.

Jag hade det också bra. Jag lekte med mormor, morfar och Sessan och visade dem alla mina leksaker. Jag fick tom morfar att springa runt lite med mig, fast han blev lite snurrig då. Jag åt massor med mat och tittade inte på tv en enda gång på hela kvällen. Lite över sju somnade jag gott efter att mormor hade läst en saga.

Mamma och pappa kom hem vid halv elva och kom i säng lite innan tolvslaget. Jag sov som en stock hela natten och väckte glatt två sömniga föräldrar 6:23.

Inga kommentarer: