söndag 14 december 2008

Julmarknad i Jakriborg

Idag åkte vi till julmarknaden i Jakriborg. Jakriborg är ett bostadsområde utanför Lund som är byggd som en medeltida stad med kullersten på gatorna, fina hus och smala gränder.




Det var mycket folk där så det blev lite trångt bland stånden.


Vi hittade en karusell med bilar. Där fick jag åka runt, runt i flera varv. Det var jättekul. Jag blev sur när jag bara fick åka en gång.


Vi hade fika med till mig och mamma och pappa köpte lussekatter på konditoriet. Sen satt vi och åt på torget och lyssnade på julmusik. Jag och pappa tog kort på oss själva.


De sålde fina ballonger på torget. Det fanns Musse som jultomte, eller Byggare Bob. De var väldigt spännande.


Sen ville jag utforska området. En bit bort hittade jag en katt som vi följde efter. Men även när den hade försvunnit så vad det kul att springa bland husen.



Väl hemma motionerade jag mamma genom att få henne att springa runt borden i vardagsrummet och sjunga julsånger. "Räven raskar över isen" var roligast och jag härmade alla rörelser. "Mer", "spinga" säger jag när hon slutar. Gympass är överskattade.

1 kommentar:

Janeth och Thyra sa...

Jakriborg ser supermysigt ut i julmarknadsskrud..superfint.. kommer ihåg kört därförbi och kollat tak.. branta tak ;))