onsdag 10 december 2008

En dag på akuten

Igår kväll var jag lite medtagen och mamma och pappa fick känslan av att jag hade lite brist på kortison. Så efter en riktigt orolig natt med skrik och hög feber så ringde mamma till min barnsköterska på sjukhuset, trots att jag var mycket piggare idag. Min läkare tyckte då att det var bäst att de kollade upp mig, så vi fick åka in till akuten. Där tog det lång tid innan vi kom in till en läkare, och även efter det. Han såg att jag var lite röd i öronen och det lät lite när han lyssnade på lungorna. Så de tog infektionsprov och jag fick röntga lungorna. Infektionsprovet var bra, men min sänka var lite hög. Röntgen visade något lite på lungorna men ingen lunginflammation. Så efter ca 6 timmar fick vi åka hem igen. Mamma och pappa har nu tröttnat på att sitta på akuten i timmar bara för säkerhets skull. Så nästa gång kommer de inte åka till akuten förrän jag är sämre. Vill läkaren ändå att jag ska kollas får de fixa fram en tid.

Nu på kvällen var jag väldigt trött för jag har bara lyckats sova 15 minuter i mammas famn och när vi körde hem. Febern hade gått ner rejält under dagen så förhoppningsvis så har det vänt nu.

1 kommentar:

Anette sa...

Nu får vi hoppas att du blir piggare och att ni alla håller er friska så att mamma och pappa kan gå på konsert på lördag. Stor kram